Google Ads (voorheen Adwords)
Search Engine Advertising (S.E.A.) betekent in het Nederlands zoekmachine advertentie. Met Google Ads kunt u advertenties en zoekwoorden instellen waarmee u online gevonden wilt worden. Uw bedrijf verschijnt dan bij de gesponsorde koppelingen van Google. Zodra uw potentiele klanten op deze zoekwoorden op Google en andere zoekmachines zoekt, verschijnt uw advertentie in beeld. De meest voorkomende advertentie bij Google is het Cost Per Click model (C.P.C). U betaald hierbij alleen als men ook op uw tekstadvertentie klikt. Wanneer u in beeld verschijnt met de tekstadvertentie en men niet klikt, dan kost het u niks! Het grootste voordeel van Google Ads is dat u voor de gewenste doelgroep al binnen 24 uur te vinden bent via de zoekmachines.
Uw positie in de resultatenlijst is echter geheel afhankelijk van het bedrag dat u wilt betalen voor een klikprijs. Afhankelijk van uw investering en de relevantie van uw site wordt uw positie op het internet bepaald. Onze focus wordt hierbij gelegd op het verhogen van uw Click Through Rate (CTR). Dit is het zogenaamde doorklik-ratio ofwel, het aantal clicks dat in verhouding staat tot het aantal vertoningen van een link. Ons advies is daarnaast wel om uw website eveneens te optimaliseren in verband met de kwaliteitsscore. Hierdoor wordt uw website hoger gewaardeerd bij de zoekmachines en uw klikprijzen verlaagd. De kosten per klik bij Adwords word namelijk mede bepaald door de kwaliteit van uw website/ landingspagina’s en de Click Trough Ratio (CTR) van uw advertentie.
Shopping advertising
Met Shopping campagnes kunt u online winkelproducten promoten of meer verkeer naar uw webshop of fysieke winkel genereren. Uw potentiële klanten zien online direct het gewenste productafbeelding en kunnen deze via uw webshop gelijk afrekenen. Eenmaal op uw webshop kunnen zij verder winkelen en/of uw gehele assortiment bekijken. Een shopping advertentie bestaat uit een foto van uw product met een titel, prijs, bedrijfsnaam en tekst uitleg. Dankzij deze advertenties krijgen de gebruikers een duidelijk beeld van het product dat u verkoopt voordat ze op de advertentie klikken. Hierdoor ontvangt u relevantere leads en betaald u niet onnodig voor de klikken.
Mobile advertising
Bij mobile advertising kunt u denken aan alle mobiele apparaten zoals mobiele telefoons, tablets en laptops. Door de sterke toename in het gebruik van smartphones en tablets zijn er nieuwe kansen ontstaan om uw doelgroep nog sneller en beter te bereiken. Mobiel adverteren heeft als belangrijkste kenmerk dat u de potentiele klanten op de locatie en tijdstipt kunt bereiken die het beste resultaat voor u oplevert. Doormiddel van GPS gegevens kunnen wij de gewenste regio, locatie, tijdstipt en zelfs apparaat instellen.
Video Advertising
Video Adversting is het plaatsen van video advertenties online tijdens of na een online video of andere content. Het meest gebruikt kanaal hiervoor is uiteraard Youtube. Het gebruik van online video neemt steeds meer toe en krijgt een veel professionelere uitstraling. De gewenste doelgroep is d.m.v. cookies via verschillende kanalen nu nog beter en sneller bereikbaar. Hoe video ingezet wordt, is volledig afhankelijk van de verwachte doelstellingen maar ook de video content die beschikbaar is. Wij helpen u graag verder met het opzetten van een perfecte online video campagne die perfect aansluit op u andere Google Ads campagnes.
Search “zoeknetwerk”
Hiertoe behoren een groep zoekpartners van Google websites waar uw advertenties kunnen worden weergegeven. Hiertoe behoren sites en niet-Google-zoeksites die met Google samenwerken bij het weergeven van advertenties in het zoeknetwerk. Als u in het zoeknetwerk adverteert, kan uw advertentie naast de zoekresultaten worden weergegeven wanneer een gebruiker naar uw producten of services zoekt met termen die gerelateerd zijn aan een van uw zoekwoorden.Het zoeknetwerk omvat o.a. Google Zoeken, Google Shopping, Google Maps, Google afbeeldingen en Google Discussiegroepen, plus sites zoals Vinden.nl. Advertenties worden gekoppeld aan pagina’s met zoekresultaten op basis van de termen of woordgroepen waarnaar een gebruiker zoekt.
Display “displaynetwerk”
Het Google Display Netwerk biedt naast het grote bereik nog een ander voordeel: relevantie. Dit betekent dat uw advertenties alleen worden geplaatst bij passende onderwerpen. Een advertentie over bijvoorbeeld herenschoenen zal automatisch geplaatst worden op websites die over herenschoenen gaat. Omdat de advertentie past bij de inhoud van een website, zal deze ook beter aansluiten bij de behoefte van de gebruiker, waardoor de kans op kliks en conversies toeneemt. Deze advertenties worden meestal als minder storend ervaren en levert het de bezoeker een bredere kijk. Een ander groot voordeel is dat u middels het display netwerk uw producten met een afbeelding visueel kunt presenteren in de zoekresultaten van de zoekmachines. Op deze manier kunt u de aandacht visueel prikkelen van potentiële klanten.
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden voor uw bedrijf? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op om samen te kijken welke oplossing het beste bij uw onderneming past.